Δημοσκοπήσεις (Θ)

Πληροφορίες

Περιεχόμενο μαθήματος

Περιεχόμενο μαθήματος

Ενδεικτικές ενότητες:

  • Ιστορική αναδρομή των δημοσκοπήσεων στην Αμερική και την Ελλάδα
  • Κώδικας δεοντολογίας των εταιρειών δημοσκοπήσεων
  • Αξιολόγηση της αξιοπιστίας μιας δημοσκόπησης
  • Στάδια Έρευνας, τύποι έρευνας και τεχνικές Έρευνας
  • Σχεδιασμός ερωτηματολογίου
  • Διαδικασία δειγματοληψίας
  • Εισαγωγή στο στατιστικό πρόγραμμα SPSS: Καταχώρηση δεδομένων
  • Περιγραφική στατιστική
  • Ανάλυση συσχέτισης
  • T-test
  • Ανάλυση διακύμανσης

Μαθησιακοί στόχοι

Μαθησιακοί στόχοι

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές / τριες θα είναι σε θέση να:

  1. Αξιολογούν την αξιοπιστία μιας δημοσκόπησης και των αποτελεσμάτων της.
  2. Αναλύουν και να συγκρίνουν τα αποτελέσματα παρόμοιων δημοσκοπήσεων τα οποία προβάλλονται μέσω των ΜΜΕ.
  3. Σχεδιάζουν τη μεθοδολογία μιας ποσοτικής έρευνας θέτοντας τους κατάλληλους ερευνητικούς στόχους, διατυπώνοντας τις κατάλληλες ερευνητικές υποθέσεις και επιλέγοντας την κατάλληλη μέθοδο δειγματοληψίας.
  4. Αναπτύσσουν το κατάλληλο μεθοδολογικό εργαλείο (ερωτηματολόγιο) για τη διεξαγωγή μιας δημοσκόπησης.
  5. Χρησιμοποιούν το στατιστικό πακέτο SPSS για να καταχωρούν, να επεξεργάζονται και να αναλύουν στατιστικά, πρωτογενή ποσοτικά δεδομένα.
  6. Επιλέγουν το κατάλληλο στατιστικό τεστ προκειμένου να ελέγξουν διάφορες ερευνητικές υποθέσεις και ερευνητικούς στόχους.

Βιβλιογραφία

Βιβλιογραφία

  • Σιώμκος, Γ. και Μαύρος, Δ. (2015), Έρευνα Αγοράς, Εκδόσεις Λιβάνη, Αθήνα.
  • Σιώμκος, Γ. και Βασιλικοπούλου, Α. (2005), Εφαρμογή Μεθόδων και Ανάλυσης στην Έρευνα Αγοράς, Εκδόσεις Σταμούλη, Αθήνα.
  • Asher, H. (2007), Polling and the Public: What Every Citizen Should Know (7th Edition), CQ Press, USA.
  • Malhotra, N. (2009), Marketing Research: An Applied Orientation (6th Edition), Pearson Education.
  • Janssens, W., de Pelshmacker, P., van Kenhove, P., & Wijnen, K. (2008), Marketing Research with SPSS, Pearson Education.
  • Gawiser, S. and Witt, E. (2010), Twenty Questions a Journalist Should Ask About Poll Results, in Babbie, E. (Eds.), The Practice of Social Research (7th Edition), pp. 129-134

Προτεινόμενα συγγράμματα

Προτεινόμενα συγγράμματα

Σιώμκος, Γ. και Μαύρος, Δ. (2015), Έρευνα Αγοράς, Εκδόσεις Λιβάνη, Αθήνα.

Μέθοδοι διδασκαλίας

Μέθοδοι διδασκαλίας

Το μάθημα διδάσκεται μέσω διαλέξεων

Μέθοδοι αξιολόγησης

Μέθοδοι αξιολόγησης

Το μάθημα αξιολογείται μέσω γραπτής τελικής εξέτασης.