Περιεχόμενο μαθήματος
Ενδεικτικές ενότητες:
- Ιστορική αναδρομή των δημοσκοπήσεων στην Αμερική και την Ελλάδα
- Κώδικας δεοντολογίας των εταιρειών δημοσκοπήσεων
- Αξιολόγηση της αξιοπιστίας μιας δημοσκόπησης
- Στάδια Έρευνας, τύποι έρευνας και τεχνικές Έρευνας
- Σχεδιασμός ερωτηματολογίου
- Διαδικασία δειγματοληψίας
- Εισαγωγή στο στατιστικό πρόγραμμα SPSS: Καταχώρηση δεδομένων
- Περιγραφική στατιστική
- Ανάλυση συσχέτισης
- T-test
- Ανάλυση διακύμανσης
Μαθησιακοί στόχοι
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές / τριες θα είναι σε θέση να:
- Αξιολογούν την αξιοπιστία μιας δημοσκόπησης και των αποτελεσμάτων της.
- Αναλύουν και να συγκρίνουν τα αποτελέσματα παρόμοιων δημοσκοπήσεων τα οποία προβάλλονται μέσω των ΜΜΕ.
- Σχεδιάζουν τη μεθοδολογία μιας ποσοτικής έρευνας θέτοντας τους κατάλληλους ερευνητικούς στόχους, διατυπώνοντας τις κατάλληλες ερευνητικές υποθέσεις και επιλέγοντας την κατάλληλη μέθοδο δειγματοληψίας.
- Αναπτύσσουν το κατάλληλο μεθοδολογικό εργαλείο (ερωτηματολόγιο) για τη διεξαγωγή μιας δημοσκόπησης.
- Χρησιμοποιούν το στατιστικό πακέτο SPSS για να καταχωρούν, να επεξεργάζονται και να αναλύουν στατιστικά, πρωτογενή ποσοτικά δεδομένα.
- Επιλέγουν το κατάλληλο στατιστικό τεστ προκειμένου να ελέγξουν διάφορες ερευνητικές υποθέσεις και ερευνητικούς στόχους.
Βιβλιογραφία
- Σιώμκος, Γ. και Μαύρος, Δ. (2015), Έρευνα Αγοράς, Εκδόσεις Λιβάνη, Αθήνα.
- Σιώμκος, Γ. και Βασιλικοπούλου, Α. (2005), Εφαρμογή Μεθόδων και Ανάλυσης στην Έρευνα Αγοράς, Εκδόσεις Σταμούλη, Αθήνα.
- Asher, H. (2007), Polling and the Public: What Every Citizen Should Know (7th Edition), CQ Press, USA.
- Malhotra, N. (2009), Marketing Research: An Applied Orientation (6th Edition), Pearson Education.
- Janssens, W., de Pelshmacker, P., van Kenhove, P., & Wijnen, K. (2008), Marketing Research with SPSS, Pearson Education.
- Gawiser, S. and Witt, E. (2010), Twenty Questions a Journalist Should Ask About Poll Results, in Babbie, E. (Eds.), The Practice of Social Research (7th Edition), pp. 129-134
Προτεινόμενα συγγράμματα
Σιώμκος, Γ. και Μαύρος, Δ. (2015), Έρευνα Αγοράς, Εκδόσεις Λιβάνη, Αθήνα.
Μέθοδοι διδασκαλίας
Το μάθημα διδάσκεται μέσω διαλέξεων
Μέθοδοι αξιολόγησης
Το μάθημα αξιολογείται μέσω γραπτής τελικής εξέτασης.